Základy běžeckého stylu 2 - Obecné základní dovednosti

Hodnocení uživatelů: / 5
NejhoršíNejlepší 

Základní část nácviku na rovince je pro většinu klientů nezajímavá a snadná. První problémy však přijdou již v momentě předvedení většiny těchto zdánlivě jednoduchých cvičení za jízdy. Vylezeme si proto na nejbližší kopeček a vyzkoušíme si tyto zdánlivě jednoduché cvičení za jízdy. Účelem těchto cvičení je získat potřebnou jistotu a zlepšit své obratnostní schopnosti, především rovnováhu.

Všechny cvičení je záhodno provádět bez holí. Cílem počátečních cvičení je získat jistotu na nerovnostech a k osvojení, co je možné si bez pádu na běžkách dovolit. Na úvod začínáme opět velmi jednoduše:

  1. Jízda v základním postoji
  2. Jízda s podřepem, výskokem, kombinací
  3. Jízda s přednožením, zanožením

Přidáme cvičení pro nácvik rovnováhy, těžší cviky slouží opět především k nácviku situací, kdy to nevyjde a co si lze dovolit ještě bez pádu:

  1. Jízda s nadzvednutím jedné lyže
  2. Jízda s nadzvednutím jedné lyže a s podřepem na stojné noze
  3. Jízda s nadzvednutím jedné lyže a s výskokem na stojné noze
  4. Jízda s nadzvednutím jedné lyže a s jejím natočením mimo osu jízdy
  5. Kombinace předchozích cvičení

Dále ze zkušenosti ještě doporučujeme zařadit další cviky, které ovšem v tuto chvíli zústanou přístupné pouze účastníkům našich kurzů. Někteří instruktoři mívají z počátku tendenci tato cvičení rychle odbýt, protože nevypadají příliš přínosně. Rovnováha je ovšem při nácviku techniky nejdůležitější schopností, proto je zvýšení jistoty při jízdě po jedné lyži zcela zásadní a velmi to urychlí následující fáze cvičení, což mohu potvrdit i z praxe.

Dobrý lyžař je schopen jet s kopce po jedné lyži bez větších problémů i více než 50 m. Pro rozumné učení je minimum okolo metrů 3.

Termíny 2017/2018

Zobrazení vyžaduje připojení k Dokumentům Google.

Novinky emailem

Otázky na: info@nordicacademy.cz

Translator

Z fotogalerie

00293.jpg